Sunday, August 26, 2012

Well, this is life :)

Bila difikir fikirkan balik, hidup ni adil je sebenarnya, tak ada yang kurang pun, semua Allah dah bagi sama rata, tapi kita ni je kadang kadang merungut, aku pun kadang kadang macam tu, Kita manusia kan? Memang salah tu ada je, hmm nak cakap lebih lebih pun aku ni bukan baik sangat, haha tak best ahh, tapi tulah sekarang kita makin membesar, makin matang, dah boleh fikir kot mana yang terbaik untuk kita, sebab kita pun kena main peranan bagi tentukan masa depan kita, tak gitu? Hehe :p

Cara cakap dah macam ahli falsafah, eh ni belum aku taip dalam english, eh memang berterabur, eh malaslah, hahaha! Bukan apa, bila aku perati balik hidup aku *tetiba terfikir masa lalu, hamboiii* aku rasa semua cukup, mula mula aku susah, sedih pesih aku dengan keluarga aku, semua kami tanggung sendiri, tapi sekarang? Allah tu maha besar, maha kuasa, Dia bagi rezeki dekat aku, haaaaa sampai sekarang ni aku dah boleh masuk KPTM *lagu KPTM dimainkan*. Alhamdullilah, itu semua kuasa Allah, apa dia nak jadi, maka jadilah, kan? Kita ni hamba, hanya merancang :)

Hidup ini cantik dan sangat bermakna, bersyukurlah sebab kita masih lagi mampu bernafas dan dapat terus hidup walaupun kadang kadang ada masalah, tapi benda tu semua ada jalan penyelesaian.

Alhamdullilah :)


No comments:

Post a Comment